donderdag 10 maart 2016

Vloerkleedje Franse huis is klaar! En nieuw vloerkleedje begonnen.

En: het vloerkleed is klaar en afgewerkt!

Ik heb net vakantie gehad, dus heb wat extra kunnen borduren, en ik wilde graag met iets nieuws beginnen.
Dat heb ik dus gedaan, maar de merklap van mijn oma wordt wel erg priegelig, ik heb m uitgetekend op hokjespapier, uitgeteld en begonnen. ( op 16 draads). Maar het kost me teveel turen, dus ik heb m opzij gelegd.
Ik had nog een borduurwerkje liggen, dus daar ben ik mee begonnen, deze is op 11 draads; borduurt veel makkelijker!
Zo makkelijk dat ik daar al flink mee ben opgeschoten.....

In eerste instantie begon ik (weer) linksonder, maar omdat het vorige kleedje daardoor minder mooi werd, (ik ben rechts dus had mijn linkerhand daardoor steeds op het borduurwerk), nu in het midden begonnen.
Tot nu toe bevalt me dat beter!










Dit gaat het worden, ben benieuwd hoe lang ik hiermee bezig zal zijn.......

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd dat je kleed af is. het is mooi geworden En wat een prachtig patroon van het nieuwe kleed! Lekker doorsteken maar....
    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is erg mooi geworden. En jammer van de merklap van oma, ben wel erg benieuwd hoe hij in het mini zal zijn. Maar wie weet; over een tijdje of tijd.
    Ben ook erg benieuwd hoe je nieuwe werkje eruit gaat zien. Ik vind het nu al leuk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is erg mooi geworden. En jammer van de merklap van oma, ben wel erg benieuwd hoe hij in het mini zal zijn. Maar wie weet; over een tijdje of tijd.
    Ben ook erg benieuwd hoe je nieuwe werkje eruit gaat zien. Ik vind het nu al leuk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al eerder gezegd, maar je kleed is mooi geworden.
    Je nieuwe kleedje vind ik ook een heel mooi patroon hebben. Leuk hoor! Ik houd t voorlopig even op haken, borduren lukt momenteel niet, ook niet met loep.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eindelijk weer eens op blogspot ☺ Wat is je kleedje mooi geworden en het nieuwe patroon belooft ook weer wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eindelijk weer eens op blogspot ☺ Wat is je kleedje mooi geworden en het nieuwe patroon belooft ook weer wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, ik dacht dat ik al gereageerd had, maar dat is dan misschien ergens anders geweest. Of in gedachten :')
    Je kleedje is iig erg mooi geworden, Jolinda! Prachtige tinten, net als van je volgende project. Ook al zo subtiel.

    Ik heb nu eindelijk eens gegoogled naar het zoveel-draads-geval en ben gelijk een stuk wijzer. Weet nu ook waar ik op borduur ;)
    Wat ik niet helemaal begrijp is het idee dat je met je linkerhand op je borduurwerk zit als je met je rechterhand linksonder begint. Of is dat toevallig anders als je met een borduurring werkt?

    BeantwoordenVerwijderen