dinsdag 9 mei 2017

Weer een stukje verder met de linnenkast....

Vandaag hebben Irna en ik weer een aantal uurtjes gepuzzeld en verder gewerkt aan de kast.
De vorige keer zijn we met de scharnieren bezig geweest; en toen bleek dat de deurtjes niet meer dicht konden.

Vanmorgen keek ik nog eens goed naar de foto en zoals wij de kast aan het maken waren, zou er geen ronde rand meer langs kunnen.
Nu hadden we dus twee opties: of verder gaan en een ruimte voor de scharnieren uitfresen, of:
de boordjes van de kast smaller maken zodat de deur erin komt te liggen en je een ander (makkelijker) systeem hebt om de deurtjes open en dicht te doen.

Irna koos voor de eerste optie; ze had geen zin om veel van ons eerdere werk opnieuw te moeten doen.
Ik wil wel heel graag de ronde rand erom heen hebben; vind ik toch erg mooi.
Maar ja, dat betekent de boordjes eruit halen en kleiner maken. Helaas moest de deur daardoor ook smaller worden en moest ik die dus opnieuw doen.

Uiteindelijk zitten nu bij beide kasten de deuren erin; die van mij kunnen open en dicht; bij de kast van Irna gaat het nog wat moeilijker. Maar wie weet komt dat nog goed!



 
Irna had vandaag een voorsprong en kon al gaan beginnen met de lades. Zover ben ik nog niet gekomen, maar dat is voor over een maand!


2 opmerkingen: