dinsdag 12 juni 2018

Een nieuw project en...........

 Gistermiddag hadden we weer onze knutselmiddag met Wil, Arlette en Monique.

Deze middag stond in het teken van nieuwe dingen: een nieuw project, en we gaan voortaan onze verjaardagen vieren dmv een swapje maken en geven.

Ons tuinproject is af; nu hebben we afgesproken dat we ieder iets voor onszelf maken, maar wel iets met een tuin en groen. We gaan internationaal: Wil heeft als thema reggae ( Jamaica), Arlette Italie, Monique maakt een tuin die ze later kan aanschuiven bij een huis en ik heb voor Griekenland gekozen.

Eerst maar eens Pinterest afgestruind voor ideeen; een nieuw bord gemaakt, en uiteindelijk deze gekozen:

Ik denk dat ik de bloempotten Grieks blauw ga maken; knalt er lekker uit! En uiteindelijk staat Griekenland daar bekend om.
Ik ben begonnen de trappen van karton te maken; jammer genoeg krijg ik de bocht nog niet in de trap.

Komende week is Wil jarig; en Monique had al een keer gevraagd wat wij leuk vinden en zij had al iets gekocht. Bijna op het laatste moment hebben we besloten om voor degene die jarig is een swap te maken en te geven.
Aangezien ik het weekend moest werken, en weinig tijd had om iets nieuws te maken, ben ik mijn voorraad maar ingedoken en kwam ik een tafeltje tegen met mozaiek. Dit was een van de eerste dingen die ik gemaakt heb.
Arlette heeft de reggae trommel gemaakt en Monique heeft een beertje gemaakt van wolvilt, schilderijtje, de geborduurde matjes en de boedhabeeldjes.


En nog is er geen einde gekomen aan de cadeautjes: Arlette is op vakantie geweest in Engeland en heeft een leuk miniaturenwinkeltje gevonden.
Ze kocht voor ons een bord (handgeschilderd) met de kerstman.
Nou, dat komt zeker wel van pas in een kersttafereeltje straks!

 

Arlette: bedankt!


2 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke foto is dit Jolinda, ik heb een borduurwerk dat er heel veel op lijkt, is iets meer werk als de trap van papier maken, maar ik denk dat dit net zo leuk zal zijn als project.Succes ermee

    Gr. Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Jolinda,
    Griekenland, ja dat is wel ons vakantieland he. Maar ik had eigenlijk ook wel bedacht dat je misschien een kelder ging maken met allemaal aardenwerken potten, misschien kun je het samen in één tafereeltje brengen? Ik ben benieuwd. We gaan het vast tijdens de vakantie het er nog wel over hebben....
    Gr. Thea

    BeantwoordenVerwijderen