donderdag 2 mei 2019

Dagje Brugge.

Wij hebben deze week een week meivakantie en dus de kans om dagjes weg te gaan.
Gisteren zijn we daarom naar Brugge geweest; de stad van kant en chocolade. Ik had een bezoek aan deze stad al een tijd op mijn lijstje staan.
Maandag zijn we naar de Rotterdam geweest; op bezoek bij de oudste zoon en zijn gezin. Eerst een beetje gewinkeld in het centrum en daarna naar het Oude Noorden waar we door straatjes liepen waar winkeltjes zitten die je nergens ziet. Veel leuker dan de grote winkelketens die je in ieder centrum ziet!

Gisteren was het 1 mei, dag van de arbeid; die wordt in Belgiƫ gevierd met een vrije dag, waardoor het overal heel druk was.
Ik had een aantal dingen opgezocht die me leuk leken om te bezichtigen: beklimmen van het Belfort (stond een hele lange rij, dus hebben we niet gedaan).
Museum van Salvador Dali, niet gedaan, want mijn reisgenoten hadden daar geen zin in.
Museum Historium: niet bezocht, ook een lange rij wachtenden.
Winkeltje en museum van kant hebben we wel bezocht; althans het winkeltje: daar waren we de enigen en heb ik patronen om te kantklossen gekocht.

Uiteindelijk belandden we in een winkelstraat waar het stikte van de souvenierwinkeltjes en winkels waar kant verkocht werd. Ik geloof dat we ze allemaal gezien hebben binnenin!

 

De kleedjes vond ik in een winkeltje waar alleen maar kant verkocht werd. Ik vond ze mooi fijntjes, dus kon ik niet laten liggen.
In het blik met het huisje zitten bonbons; ik kreeg een paar jaar gelden van mijn schoondochter ook een blik met bonbons, dus die staan straks ( als alle bonbons opgegeten zijn) leuk naast elkaar op de plank in mijn hobbykamer.

Het kleine doosje met de dame die aan het kantklossen is is eigenlijk een pillendoosje. Hier ga ik mijn kleine borduurboekje in bewaren. Maar dan moet de binnenkant er wel eerst uit....
Het is al gelukt om het middendeel eruit te krijgen; helaas zit de rest muurvast. Ik ga het vanmiddag wel proberen!

Het was gisteren een leuke dag, en ben blij met mijn aankopen! Zeker voor herhaling vatbaar, dus op naar de volgende stad!

2 opmerkingen:

  1. Leuke dag gehad zeg! En wat jammer dat je niet naar het museum van Salvador Dali bent geweest, in Spanje heb ik een aantal kunstobjecten van hem mogen bewonderen.... Mooie kunstwerken heeft ie gemaakt!
    Mooi kant ook gekocht en ben benieuwd naar je kantklos-beginsels....
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt wel, weet alleen niet wanneer... half en half hebben we afgesproken met pph weekend te gaan kantklossen, maar misschien ga ik tijdens de zomervakantie kantklossen

    BeantwoordenVerwijderen