donderdag 2 juni 2022

Koperen pannetjes

 Vandaag hadden we weer ons maandelijkse miniaturen afspraak. Helaas is Connie er mee gestopt, waardoor Arlette en ik nog met zijn tweeën over zijn. ( het was stilletjes hoor Connie).

Deze keer hadden we weer genoeg inspiratie en motivatie na de beurs van afgelopen weekend. Arlette maakte een gordijntje voor het aanrechtblok en probeerde ladeknopjes te kleuren. ( is goed gelukt).

Ik was van plan nog twee krukjes bij te maken voor de keuken, maar... was het goed houtje vergeten....pfff. Gelukkig had ik een handwerkje meegenomen, dus mijn tijd toch nuttig besteed.

In mijn vorige blog schreef ik dat ik van plan was de zilverkleurige pannetjes te verven; dit heb ik ook gedaan. Eerst thuis twee lagen zwarte acrylverf; dit dekt natuurlijk niet. Dus vandaag een laag zwarte nagellak gebruikt, dit goed laten drogen en daarna koperkleurige acrylverf er op gedept. 



Je ziet het zwart er nog doorheen schemeren, maar dit geeft juist een oude indruk.
Er wordt immers dagelijks gekookt!



         


En zo zagen de pannetjes er uit toen ik ze kocht:




2 opmerkingen:

  1. Ja, aan inspiratie geen gebrek na de beurs. Grappig trouwens dat we bij toeval allebei met een keuken bezig zijn :)
    Die pannen zijn echt prachtig geworden! Ze kleuren ook heel goed in het kastje en bij de tegels.
    Een handwerkje hoort gewoon voortaan standaard in je bak te zitten als je komt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jolinda, je brengt me op ideeën, de zilveren pannenset heeft een volledige metarmofose ondergaan. Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen