vrijdag 19 juli 2013

Zeeuwse Knoop en granny`s

Tijdens onze vakantie heb ik in de overgebleven uurtjes zitten borduren en haken. Ik ben eerst begonnen met een Zeeuwse Knoop uit mijn hoofd, (de linker), maar die was niet helemaal naar mijn zin. Een beetje zitten googelen en toen kwam ik het blog Blij dat ik brei tegen waar een beschrijving opstond. Maar ook deze is niet naar mijn zin.

Toen kreeg ik erg veel zin om granny's te gaan haken!
 Dus maar weer naar colcotton unicat in Voerendaal gereden en daar verschillende kleurtjes katoen gekocht. Patroontje opgezocht en aan de slag gegaan.

Dankzij twee dames op de camping lukte het me uiteindelijk om ze vierkant te krijgen; hoevaak ik ook opnieuw begon ze bleven maar rond terwijl ik graag vierkantjes wilde!

Wat ik ervan ga maken, weet ik nog niet, zal wel een deken gaan worden.....










2 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit, jolinda en ja oefening baart kunst. Haken in mini is nog steeds niet mijn ding.
    Zit de vakantie er nu op?

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is zó leuk die granny's! Goed idee om er een dekentje van te maken, gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen