vrijdag 27 februari 2015

Workshopje: Printen op stof.

Omdat ik de vraag kreeg hoe je op stof moet printen, zal ik proberen dit hier uit te leggen.......

Je kunt als je het eenmaal onder de knie hebt, de leukste stofjes ed uitprinten, als je ze weet te vinden, natuurlijk. Ik gebruik eigenlijk hoofdzakelijk google, maar op pinterest is ook heel veel te vinden.


Zo was ik laatst op zoek naar oude Franse keuken en theedoeken voor mijn Franse huis. Nergens te vinden, behalve via google, en dan nog was het goed zoeken. Maar dit zijn foto's met veel pixels, dus
dat betekent wel dat je de foto moet verkleinen naar het juiste formaat, en bewerken.  ( is weer een andere ws, te volgen via www.minidoor.nl

Als je de foto hebt bewaard, zou je m kunnen printen.
Je legt het vel op printpapier, plakt het vast met dubbelzijdig tape ( het handigst is het om de strip aan de bovenkant te laten zitten).


Let op dat de stof vrij blijft, want je legt m op de kop in de printer.

Je kunt ook de instellingen van de printer nog veranderen, maar dat doe ik nooit, het lukt zo prima!






Toen ik net begon met printen op stof, deed ik gewoon zo de stof in de printer, drama!, want de stof stropte op en de printer liep vast. (man boos, want ik vroeg de pc klusjes altijd aan hem, omdat hij handiger hiermee is).
Inmiddels doe ik het zelf......
De stof om op te printen heet Photo Fabric. Mijn man heeft die een jaar of twee geleden eens voor me besteld, geen idee waar, maar misschien heeft Pipoos het ook?

Er is ook nog een andere manier, waarschijnlijk goedkoper.
Je neemt een stukje katoen en een vel printpapier. Spuit dit niet al te dik in met lijmspray, (helemaal), ook hier weer de randen vastmaken met dubbelzijdig tape, op de kop in de printer leggen en printen maar!

Deze manier heb ik nog niet geprobeerd, doe ik de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten