maandag 15 februari 2016

Kijkkastje van het poppenhuisweekend is af!

Begin november hadden we ons poppenhuisweekend met Helma, Thea, Irna en ikzelf. Op onze blogs hebben we hier ook verslag van gedaan.

We hebben dit keer een tafereeltje in een kijkkastje gemaakt, en tijdens het weekend waren we druk bezig om de kast te schuren, en te voorzien van een nieuw verfje.
Daarna hetzelfde met het stoeltje, en die moest ook opnieuw bekleed worden. Eigenlijk vond ik dat het meeste en moeilijkste werk!
Maar natuurlijk eerst een vloertje gelegd, plafond geverfd en behangen. (dat ging allemaal vrij snel).


Omdat vooral het stoeltje veel werk was en dus heel veel tijd in beslag nam, hebben we afgesproken dat we de planten thuis verder af zouden maken. De bloempotten en het stoofje hebben we nog wel tijdens het weekend kunnen doen.
Irna en ik hebben de hortensia en de palmen tijdens onze gezamelijke knutsel en kletsmiddagjes verder afgemaakt.
Met de linkerpalm ben ik wel drie keer opnieuw begonnen voordat die naar mijn zin was.

Maar ja, nu hebben Irna en ik geen gezamelijk projectje meer, maar gelukkig is er de DHN (ik dacht van okt) met daarin een linnenkast.
Dat wordt ons volgende project. Irna kan deze kast in haar nieuwe huis gebruiken en ik kan m gebruiken in mijn Brocante huis.

Deze kast willen we gaan maken. Ik ben van plan eerst een prototype van karton te maken en dan ga ik het hout snijden (balsa).
Als ik de onderdelen zo zie, wordt dat nog veel werk......

1 opmerking:

  1. Ja dat ziet erg weer erg leuk uit. Ben benieuwd naar de kast. Ik heb er al weer zin in om die te maken.

    BeantwoordenVerwijderen