donderdag 1 februari 2018

Linnenkasten.

Zo, twee middagen bezig geweest om het boven boord van de linnenkast netjes in verstek te krijgen.
Lijstjes in verstek krijgen is niet zo moeilijk; maar hier moest een profiellatje op, en ik wilde deze op zijn kop hebben.
Telkens wanneer ik de kanten tegen elkaar hield, klopte het, totdat ik ze op de kast bevestigde.
Dan liep het scheef zodat je de rand niet meer zag. En zaten er grote openingen op de hoeken...
Uiteindelijk kwam ik erachter dat je moet zorgen dat de randen op een punt lopen, een soort speerpunt zeg maar.

 Helaas is het nog niet perfect en is het boord van mijn kast te kort geworden; maar voor nu ben ik blij dat het me gelukt is!

Volgende keer gaan we echt schilderen en inrichten.
Eindelijk!!




2 opmerkingen:

  1. Wauw, ik vind dit zo knap! Echt mooi. Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de volgende keer :)
    Hoe zijn de deuren trouwens bevestigd? Niet met scharnieren, zo te zien :')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie kast geworden Jolinda, kan ik een bestelling van 6 stuks plaatsen? (lol)... en inderdaad, verstekzakgen is lastig he! Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen