vrijdag 16 februari 2018

Verder met servies van Fimo.

Afgelopen maandag hadden we weer een middagje stoeien met Fimo gepland met Arlette en Wil.
De vorige keer waren we niet zo tevreden; we gingen met weinig naar huis en het zag er niet zo netjes uit.
Maar..... we gingen voor de herkansing! en...... dit keer waren we veel tevredener.....

Ten eerste lag onze productiviteit hoger en lukte het beter, (zouden we het in de vingers gaan krijgen?)...

Arlette stuurde ons een filmpje waarin ze borden maken met relief. Heel mooi, maar daar heb je wel stempels voor nodig. Arlette heeft er twee en ik had er besteld uit een land ver weg; laten die nou net zaterdag in de brievenbus liggen.

Dus wij hebben ons goed bezig kunnen houden.

Helaas is het relief op de foto moeilijk weer te geven; in het echt zie je het beter.

Vanmiddag heb ik de randjes mooier gemaakt; eerst met een fijn vijltje en later de opstaande randen van het bord bijgevijld met de Dremel.

Dat geeft gelijk een veel mooier effect.

Zo kwamen ze net uit de oven. Je ziet dat de randjes nog wat schots en scheef lopen en sommige borden zijn dikker aan de randen.
Daar is een Dremel dan weer goed voor.


Langzamerhand komt mijn bestelling uit dat verre land binnen; als ik alles binnen heb, waag ik me weer aan het maken van kopjes. Dat zal toch ook een moeten lukken.....


1 opmerking:

  1. Ze zijn mooi geworden, Jolinda. Ik was benieuwd hoe het met de Dremel zou gaan :) Inmiddels je hele bestelling binnen en aan de kopjes begonnen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen