dinsdag 23 oktober 2018

Popje gemaakt en verjaardag gevierd.

Gistermiddag hadden we met ons miniaturengroepje weer een verjaardag; dit keer is Arlette jarig geweest.
Omdat zij heel erg fan is van Harry Potter, en de films op maandagavond weer op TV komen en we die kijken; (nog nooit de films gezien.......), vroeg ik aan Lucas wat ik uit de film voor Arlette zou kunnen maken.
Hij vond de toverstaf van Harry Potter wel een goed idee, en zocht m gelijk voor mij op.
Even laten bezinken en toen ben ik eraan begonnen.
In eerste instantie had ik een houten kraal als handvat gebruikt en toen het handvat van fimo er overheen.
Dat werd te grof, dus de kraal weggehaald. De eerste paar pogingen waren niet naar mijn zin; ook nog veel te grof.....De klei was niet meer wit, maar dat geeft niet, moest het handvat toch nog schilderen.

Het doosje heb ik ook een paar keer opnieuw gemaakt; een keer was het hele doosje weg, de tweede keer gebruikte ik grondverf totdat ik op het idee kwam dat het mooier was om beits te gebruiken.

 
 Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk de echte staf na te maken; zelf vind ik dat dat aardig gelukt is.

Ook Monique heeft een kadootje in de sfeer van Harry Potter gemaakt, Dobby de huiself.
Hij lijkt sprekend! Het beertje van wolvilt is ook gemaakt door Monique; we hebben allemaal een miniatuurtje van wolvilt gekregen.

Wil heeft een tweepersoons bed gemaakt, 1:24. (uit het blote hoofd, zonder opmeten, dat heet een timmermansoog).

Maar...... na al die kadootjes, koffie met lekkers en bijpraten, werd het toch tijd om te beginnen met hetgeen we op het programma hadden staan.

s Ochtends hadden we afgesproken dat we een popje wilden gaan maken. Monique had in het weekend lekker gewinkeld op de beurs in s Hertogenbosch.

Ze heeft veel malletjes en patronenboekjes van Ria Odijk kunnen kopen, zodat wij een middagje hiermee aan de slag konden.

Ik houd niet zo van popjes in mijn huis, maar vind het wel leuk om ze te maken; dus ik denk dat ik de mijne aan mijn zusje ga geven.


Natuurlijk moet ik m nog verder afwerken, schilderen, ik vind de armen te lang, en de laarsjes zijn ook nog te verschillend.
Ook de romp moet nog afgebakken worden; werk aan de winkel dus....


2 opmerkingen:

  1. Het weer weer heel gezellig en zelfs erg productief :) En jullie hebben me goed verwend! De toverstok van Harry met het doosje is geweldig goed gelukt. Love it!
    Maar ik ben verbaasde dat je de films nog nooit gezien had. Moet je zeker de laatste twee niet missen ;)
    Ik ben benieuwd hoe jouw dame gaat uitpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, natuurlijk heb ik ze allang gezien, meerdere keren hoor! Maar ze blijven leuk

      Verwijderen