dinsdag 15 september 2020

Kaasboerderij, aanbouw aan het boerenerf.

 Ik heb het boerenerf van Sylvia pasgeleden van stal gehaald omdat ik er een stuk heb aangebouwd. 

Thea had dit jaar als zomerproject een kaasboerderij maken en ik vond het gelijk een goed idee om die aan het boerenerf aan te bouwen. Ik heb er toen een Zeeuwse boerderij van gemaakt, deels als herinnering aan de boerderij waar ik ben opgegroeid (hoewel de bouw er maar weinig op lijkt). Ik heb er in ieder geval wat herinneringen uit mijn kindertijd in verwerkt. 


Door de verhuizing van de ene kant van de hobbykamer naar de andere kant en door de aanbouw zijn er een aantal leilindes gesneuveld. Maar als ik helemaal klaar ben met het bouwen van de kaasboerderij komen ze weer terug.

Het boerenerf was trouwens mijn eerste grote miniatuurproject.

Wat een zooitje he?

Links is de aanbouw al te zien, het hondje en de kippetjes hebben zich de tuin al toegeeigend, goed voor de bemesting.....

En dit is de aanbouw; deze staat nog los, vast gemaakt met schilderstape. Ik liep al na de eerste week vast omdat ik echt heeeeel veel steentjes moest plakken, en het raam zat schots en scheef.

Toen ik daar achter kwam, zonk de moed me in de schoenen en had ik de neiging om te stoppen. 

Maar ja, dat kan ik niet, staat er een mooi project te verstoffen en lelijk te zijn. Dus toen het raam eenmaal recht was, ben ik op mijn gemakje verder gegaan. Ik heb alleen niet meer geprobeerd koste wat koste voor 4 sept klaar te zijn. Ik bouw nu lekker op het gemak verder.



Dit is de binnenkant, met karnton waar de kaas in wordt bereid en een paar emmers en benodigdheden om kaas te kunnen maken. 

Ik ga de binnenmuren mooier maken, wat authentieker, en het dak moet nog afgewerkt worden. En natuurlijk nog meer gereedschappen om lekkere kaas te kunnen maken.

Dus: wordt vervolgd!

3 opmerkingen:

  1. Heel Jolinda, de mijne ligt te wachten tot ik van mezelf weer verder mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk project! Vooral omdat je het kan combineren met je boerenerf.
    Je hebt echt wat met steentjes plakken, hé? Of het nu Griekse trappen zijn of een kaasboerderij :P Maar ik vind ze echt heel mooi en ben benieuwd naar hoe de binnenkant gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen