maandag 23 november 2020

Poppenhuisweekend 2020

 Dit jaar zag ons jaarlijkse poppenhuisweekend er heel anders uit; we hebben nl het huisje geannuleerd en hebben ons weekend daardoor thuis gevierd. 

We konden de 1,5 meter afstand niet aanhouden, al is het huisje groot genoeg, en om dan het hele weekend een mondkapje te moeten dragen, zagen we niet zitten. We werken allemaal in de zorg, hebben ouders op leeftijd, dus eigenlijk was de beslissing snel genomen.

We hebben regelmatig contact gehad via watts app en stuurden elkaar foto's door. Ik vond dit een mooie oplossing, maar toch zie ik iedereen liever live! Hopelijk kan dat volgend jaar wel.

We hebben afgesproken dat we de swapjes voor volgend jaar bewaren; ik heb alles in een doosje gedaan en in de kast gezet. 

Ik ben verder gegaan met de kerstman; die is nu een eind af, het wachten is op een ander popje, omdat ik een te klein popje heb genomen en de mantel daardoor niet mooi uit komt.                   


Zaterdagmiddag ben ik begonnen met het vestje, ook dit is aan de binnenkant gevoerd, maar dit keer lukte het me zelf. Zondagmorgen ben ik begonnen om mijn buro op te ruimen, dit was weer hard nodig!

Daarna spulletjes gepakt om het tasje te maken; ik had verwacht dat dat een moeilijk werkje zou zijn, maar ik was hier snel mee klaar. Toen de baret; ik had verwacht dat ik hier een uurtje mee bezig zou zijn... Dat viel vies tegen; dit kostte me de hele middag! Maar hij is klaar, nu wacht ik nog op een ander popje waarna ik de pruik kan gaan maken en de baret goed in vorm op het hoofd plakken. 


De anderen waren ieder met haar eigen dingen bezig: Helma deed mee met de gesprekken, maar was veel aan het zorgen voor ouders.

 

 

 

Irna heeft zaterdagmiddag haar stoeltjes voorzien van knoppen, en is begonnen aan een tafeltje.

 

 

Thea begon met een kastje voor de kostschool, ging verder met haar Beatrix Potter huisje en zat gistermiddag op een stoel voor de kostschool en voerde een verbouwing uit. 

 

 

Nog even een sfeer foto van "ons" huisje.





1 opmerking:

  1. Het was inderdaad een gezellig weekend, maar wel jammer dat het huishouden en de webwinkel op de loer lag, want nu kon ik me niet helemaal vrijmaken. Maar.... ik ben wel weer lekker opgeschoten met mijn Internationale Kostschool, en zeg eerlijk.... die is niet mee te nemen naar een PPH weekend! haha!

    BeantwoordenVerwijderen