vrijdag 10 september 2021

Verjaardagsswapjes.

 Volgend weekend ben ik jarig en we geven elkaar in ons poppenhuisgroepje dan een zelfgemaakt kadootje. 

Van Connie had ik eerder al een monopoliespel, knoopjes op een kaartje, strengetjes wol, kant, tijdschriften en een paar lapjes stof in een doosje gekregen. Alle handwerkspulletjes passen mooi in mijn naaikamertje. Zo door de tijd heen komt daar toch steeds weer iets bij. 

Van Arlette kreeg ik een tafeltje ingelegd met mozaiek en een borstbeeld van een dame. Die past mooi in de kasteelkamer, en het tafeltje krijgt vast en zeker ook een mooie bestemming!


Verder ben ik vandaag tijdens onze knutselmiddag bezig geweest om mooie foto's te maken van het zomerproject. Helaas kan ik hier nog steeds geen foto van laten zien, maar dit weekend is de prijsuitreiking, dus maandagochtend zet ik ze hier op mijn blog.

Tot slot nog even verder gegaan met het geborduurde boekje, als er weer een pagina af is, volgt de foto. 


Dit was trouwens mijn allereerste kennismaking met het zelf miniaturen maken. Ik ging een weekendje naar Thea; zij was al langer bezig, en: na dit weekend was ik ook verslaafd. Op zondag gingen we naar de beurs in Rijswijk, toen nog als bezoekers (Helma ging ook mee).

Ik weet nog goed dat het me na twee rijen duizelde van alle spulletjes die te zien waren; ik heb niet eens de hele beurs gezien toen.

En nu sta ik samen met Thea, Rob en Daphne, al een aantal jaar met veel plezier achter een kraam in de broodfabriek in Rijswijk. Het kan soms toch wel raar lopen he?

2 opmerkingen:

  1. Jolinda, jammer dat ik hier geen foto kan plaatsen, want ik heb nog een hele leuke foto van die zaterdag dat jij en Daphne met het naaihoekje bezig was.

    Mooie cadeautjes ook gekregen voor je verjaardag!
    Zo'n verjaardagsswapje moeten wij ook weer structureel elk jaar terug laten komen, veel te leuk om elkaar van een eigen gemaakt cadeautje te voorzien!

    Succes met de prijsuitreiking!
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verjaardagsswapjes blijven leuk, om te krijgen, maar zeker ook om iets te maken wat je normaal misschien niet zo snel zou doen. Fijn dat je er blij mee bent :)
    Leuk, een terugblik naar je kennismaking met de miniaturenhobby.
    Ik realiseer me nu trouwens dat ik door al het fotograferen helemaal niet meer naar je borduurwerk gekeken heb. Neem je het volgende keer weer mee? ;)

    BeantwoordenVerwijderen