donderdag 25 november 2021

Poppenhuisweekend 2021.

 Dit jaar konden we  gelukkig een live poppenhuisweekend organiseren.

Afgelopen vrijdag reden Irna en ik bepakt en bezakt naar Scherpenzeel waar we een erg leuk huisje hadden gehuurd. We kwamen bijna gelijktijdig met Helma en Thea aan en nadat we de auto's hebben uitgeladen; de koelkast gevuld en de slaapkamers ingericht kon het weekend beginnen met bij kletsen met een kop koffie.

Na het eten gingen we aan tafel zitten en kwamen de gemaakte swaps voor den dag. Omdat het weekend vorig jaar niet doorging, maar we wel swapjes hadden gemaakt, hadden we nu dubbele. Het leek wel Sinterklaasavond!


Vorig jaar kreeg ik van een collega een aantal tassen vol met dun leer. Daarvan heb ik de dunste uitgezocht en een hoedje, tasje en schoenen gemaakt. ( voor mezelf heb ik geen tasje en schoenen gemaakt).

Dit jaar heb ik een waaier gemaakt die heel mooi op de toilettafel past, en omdat we een gezamenlijk project hebben: een keuken inrichten heb ik een stapeltje handdoekjes, 1 losse handdoek en een schort gemaakt. Helaas was mijn stof op, dus ik heb voor mezelf nog geen schort. Maar die kan ik altijd nog maken als ik het stofje nog op de kop kan tikken.



Irna heeft haar swapjes geprobeerd te maken, maar was niet tevreden, dus ze gaf het in de vorm van workshopjes.

Uiteindelijk zijn we later op de avond hieraan begonnen en is de lantaarn af!

De doosjes ga ik later maken, voorlopig bewaar ik ze bij alle andere workshopjes.




Helma maakt een kersttafereeltje voor ons, en ieder jaar komt er een nieuw figuurtje bij. Twee jaar geleden maakte ze een herder, vorig jaar een schaapje, en dit jaar weer een herder, maar door meer zorg voor ouders is die nog niet af.

We hebben het breiwerkje al wel gezien en het is echt heel mooi!!

Petje af hoor!




Thea maakte vorig jaar een blad met parfum flesjes en een spiegel. Dit past natuurlijk perfect op de toilettafel. 

Dit jaar kregen we een hoog tafeltje waarvan ze het blad heeft ingelegd met fineer. Wat een priegelwerkje, knap hoor!

Voor iedereen heeft ze het tafeltje aangepast aan het interieur waar het het best tot zijn recht komt. Mijn tafeltje komt perfect uit in de keuken; ik zal een blog schrijven op mijn site van het Leids Grachtenpand.


Dan nu verder met onze werkstukken van dit weekend. Vrijdagavond begonnen we met de lantaarn; ik kreeg die niet af en ben daar zondagmiddag mee verder gegaan. Pff, wat een gepriegel ( ligt aan mij hoor).

Zaterdagmorgen kwamen we langzaam op gang,  maar we begonnen alle vier tegelijk met de toilettafel. Zo werkten we eigenlijk het hele weekend samen op, waarbij Thea toch wel de koploper was, maar we konden elkaar helpen en advies geven. 

Uiteindelijk hadden we zondagavond een mooi toilettafeltje, met accessoires. Alleen Helma heeft het tafeltje nog niet helemaal af, maar zij heeft een paar aanpassingen gedaan die heel extra tijd kostten. Maar daar is het resultaat dan ook naar!


We hebben dit weekend vrij veel aan tafel gezeten, een keer een korte wandeling over het park gemaakt, gegeten bij juffrouw Tok, beetje tv gekeken, en................. op de bank met tuinzicht gezeten met een kop koffie en een boek of mobiel en intussen vogeltjes spotten. Er is zelfs een eekhoorn gezien door Helma en Thea; helaas niet door mij!

Het was een heerlijk weekend, lekker ontspannen met miniaturen bezig zijn, bijkletsen en natuurlijk ook nog slapen. 

Tot volgend jaar, een nieuw jaar met een nieuw werkstuk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten