dinsdag 16 november 2021

Kerstman.

 Een maand geleden zijn we met ons groepje begonnen met de voorbereidingen voor Kerst.

Arlette maakt een kerstvrouw die in haar tafereeltje achter de kerstman komt te staan. Connie heeft een mooie vrouw gekocht maar vindt deze zo mooi dat ze het zonde vindt om haar andere kleding aan te trekken, dus zij is bezig om kerstsokken te breien. En ik maak mijn derde kerstman; deze keer de Amerikaanse.

Tijdens een pph weekend ( een aantal jaar geleden) heb ik de Nederlandse gemaakt, vorig jaar de Schotse en nu de Amerikaanse.

Het is mijn bedoeling om ze alle drie bij elkaar te zetten, ik weet alleen nog niet waar, (misschien een tafereeltje om hen heen bouwen?).... Nou ja, komt tijd, komt raad.


Eigenlijk vind ik dat het vestje te hoog sluit, ik vind een gilet mooier.

En helaas zit er ook bij dit patroon geen overhemd bij, maar gelukkig heb ik die nog wel ergens liggen.

Komende tijd weer genoeg te doen dus!


1 opmerking:

  1. Hoi Jolinda
    Ik was nog vergeten te reageren op je blog, maar dit weekend mocht ik je Kerstman in het echt bewonderen. Echt leuk aan het worden. Ik ben benieuwd wat voor soort overhemd je er onder gaat maken. Misschien nog een leuke vlinderstrik erbij maken, vindt ik wel passen bij een Amerikaanse Kerstman, of komt de baard ervoor te zitten. Ik volg je volgende stappen.....
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen