maandag 24 april 2023

Stilleven met zijdelint geborduurd

 De afgelopen weken heb ik mee gedaan aan een voorjaarsproject van Thea. Iedere week kwam er een nieuw telpatroon in de mailbox. Deze keer deed ik mee met een kant en klaar pakket; hoefde dus niet op zoek naar materialen.

Samen met een paar andere dames borduurden we een bloem stilleven waarbij we verschillende steken hebben uitgeprobeerd; steelsteek, kettingsteek. Deze laatste heb ik vroeger ook wel eens gedaan.  ( dat is eens wat anders dan kruisjes), en hebben we geborduurd met zijdelint. Een erg leuke techniek, zeker voor herhaling vatbaar!


Voor de gein heb ik deze borduurtechniek ook eens even gegoogled, en toen bleek dat je dit ook als versiering op een spijkerjasje kunt doen. 

Kun je een saai jasje mooi opleuken!


Ik denk dat ik in de toekomst zeker meer ga borduren met zijdelint, ga op zoek naar een leuk patroontje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten