maandag 21 november 2016

Poppenhuisweekend

Inmiddels is ons jaarlijkse poppenhuisweekend alweer voorbij!

Vrijdagmiddag reden Irna en ik naar Overloon waar we een huisje hadden gehuurd. De auto lag vol met knutselspullen, weekendtassen en boodschappen voor het hele weekend.

Na een rit van 2,5 uur kwamen we in de stromende regen en donker aan bij het huisje; Helma en Thea waren er al, en hadden hun spullen al uitgepakt.
Heel snel de auto uitgeladen en de gourmetspullen bij de receptie opgehaald zodat we s avonds lekker konden gourmetten en bij praten.
Heerlijk!!

Tijdens de koffie kwamen de swapjes op tafel; ik vind dit altijd zo'n leuk moment! Het lijkt een beetje sinterklaas.
Helma had voor iedereen een klein kerstmannetje (3cm) gebreid met een mooi doosje erbij.
Thea had kerstprintjes, een bord om op te hangen, een lijstje met een spreuk. 
Ik had stofjes over, en ook een patroontje op stof geprint om een stoeltje te bekleden.
Tijdens de beurs in Ulft kwam ik een mooi stofje tegen, maar dit vond ik te duur, dus heb ik geprobeerd dit te printen. (is redelijk gelukt, alleen de kleuren waren te flets). Ik blijf het proberen....
Irna had deze keer niets, ivm drukte omtrent studie en verhuizen; volgende keer weer!

 
De volgende dag rustig aan begonnen met de Kerstman; ik heb gekozen voor een witte uit de DHN, dit is de Nederlandse.                                                                                                                               Met de broek was ik niet zo lang bezig, maar toen de mantel. Daar zaten kraaltjes op, was heel moeilijk om die er netjes op te krijgen: uiteindelijk is het me gelukt, maar het patroontje is helaas niet helemaal  gelijk.       

                                                                                                                                  Op zaterdagmiddag maakten we een wandelingetje door de Overloonse duinen, even met iets anders bezig zijn, en de benen strekken. Ik vond het maar koud, maar een kop warme thee is dan heerlijk om weer op te warmen.                                                                                                                                                
Eigenlijk moet ik de baard en haren nog bijwerken, maar dat komt de komende tijd nog........


En ook het slapen wordt tijdens zo'n weekend niet vergeten........
vooral niet als je s avonds ook niet intensief bezig bent met kerstmannen ( of vrouw ) maken.
  Zondag gingen we op tijd weer verder; Irna en ik wilden graag onze kerstman af hebben, dus dat was nog hard doorwerken.                                                                                                               
Uiteindelijk is dat gelukt:  

                                                                                                                    Thea had al een kerstman; dus zij maakte een kerstvrouw erbij. Helma was een paar jaar geleden al bezig met een kerstman, maar ze heeft hem weer opnieuw aangekleed; dit wordt de Victoriaanse.                                              
Irna heeft de kerstman van de Balkan gemaakt en ik dus de Nederlandse.   

Mijn kerstman komt in een tafereeltje te staan, maar daarover ga ik later bloggen!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
                                                                                                                             
          

4 opmerkingen:

  1. Leuk verslag en jammer dat we weer een heel jaar moeten wachten tot er weer een PPH weekend is, ik heb genoten! Dank je wel!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het was idd eeg gezellig, en veel te snel voorbij. Ik heb lekker geknutseld en een leuke kerstman gemaakt, al zeg ik het zelf....nu weer ideeën opdoen voor het volgende weekend over een jaar....heel lang wachten, maar de tijd vliegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was weer erg gezellig en je kerstman is leuk geworden. Ik ben benieuwd hoe het straks in "je idee"kastje uitkomt!

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk, om het verslag van jullie weekend te lezen. Ik kan me goed voorstellen dat jullie al weer uitkijken naar het volgende weekend :)
    En wat mooi, die kerstmannen en -vrouw! Leuk, allemaal zo verschillend.

    BeantwoordenVerwijderen