zondag 20 oktober 2019

Jaarproject oktober 2019.

Deze maand was de opdracht om een wandversiering te maken. Nou, hier kun je alle kanten mee op!
Ik dacht eerst aan een schilderijtje; lijstjes genoeg, maar die techniek heb ik al zo vaak gedaan. Dus na wat nadenken kwam ik op het idee om een wandkleed van macramè te maken.
Op de lagere school geleerd; toen moesten we met touw rond een fles macrameën. De fles heeft lang op mijn kamer in ons ouderlijk huis gestaan.

Een aantal jaar geleden ben ik begonnen met een kussen van Venne garen, de dikte van het garen weet ik niet uit mijn hoofd, maar is wel erg fijn.

Dit wandkleed heb ik met vissersgaren Durabel nr 9 gemaakt; geeft een mooi effect vind ik.
Het kleed komt in de woonkamer van het Brocante huis te hangen.


Kijk op mijn ander blog hoe het kleed hangt in de woonkamer:
www.jolindasbrocantehuis.blogspot.com

3 opmerkingen:

  1. Zeker een leuke en orginele wandversiering!
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden hoor, Jolinda. En het past ook mooi in dat hoekje boven de bank.
    Oh ja, ik herinner me nog dat je aan dat kussen begon, echt een monnikenwerk, met die dunne Venne :)

    BeantwoordenVerwijderen