maandag 4 november 2019

Swapjes en ..... een kraai

Afgelopen vrijdag hebben Monique, Arlette en ik weer samen geknutseld. We zijn bezig met een herfsttafereeltje. Nou ja, Monique en Arlette zijn klaar terwijl ik nog met de opbouw moet beginnen.....
Maar gelukkig ben ik nu (bijna) drie dagen vrij, dus vanmiddag begin ik met de opbouw.

We hadden afgesproken om een kraai en een vogelverschrikker te gaan maken. De kraai hebben we gemaakt van Fimo. Pfff, wat een drama!
Ik ben drie keer opnieuw begonnen; mijn kraai leek steeds maar niet op een kraai; op wat dan wel weet ik ook niet, maar ik was er niet tevreden mee.
Toch heb ik me voor genomen dat ik met een kraai naar huis zou gaan, en dat is me gelukt!

 
De foto met de staande kraai is niet scherp, het is lastig een foto te maken met een hand. ook is de vogel nog niet af, vanmiddag wil ik m verder afwerken, ik hoop maar dat dat makkelijker gaat dan vrijdag....                                                                                                                                              


Ook vierden we vrijdag de verjaardag van Arlette, voor haar maakte ik een mandje met rozen; die kan ze in twee projecten kwijt, dus dat wordt kiezen, Arlette!
Natuurlijk kan er in een jaren 70 cottage geen wandversiering van macrame ontbreken; ik heb de smaak van het knopen te pakken!

Voor mijn eveneens in oktober jarige zusje heb ik dezelfde mand met rozen gemaakt.
Toen ik net begon met deze hobby heb ik ook eens rozen gemaakt, maar toen gebruikte ik karton. Nu ben ik overgestapt op dun papier ( wat tussen nieuwe schoenen ligt); wat ik dan in de juiste kleur verf.
De bloemen worden zo veel mooier en echter.

2 opmerkingen:

  1. Jolinda, lekker bezig geweest en je mag trots zijn op je kraai! Mooi geworden hoor!
    En dat papier tussen de schoenen heet tissue of vloeipapier... mocht je het nog eens moeten opzoeken op internet dan weet je de naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik was - en ben - superblij met die mooie cadeautjes! Voor het wandkleed zoek ik een mooi plekje in de cottage en die mooie mand met rozen, dat wordt inderdaad kiezen ;)
    Je raaf is uiteindelijk goed gelukt, hé?! Het was zeker een uitdaging, maar de aanhouder wint.
    Ik ben benieuwd hoe hij er inmiddels uitziet en hoe je tafereeltje gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen