donderdag 14 november 2019

Herfsttafereeltje is af, en: de kraai........

In mijn vorige blog schreef ik dat ik nog moest beginnen met tafereeltje wat we maken met ons miniaturengroepje, terwijl Monique en Arlette al klaar waren.
Ik ben diezelfde week begonnen met het hekje, alles wat ik al had gemaakt kon ik zo neerleggen natuurlijk.
Thea had voor Halloween een avondworkshopje verzonnen, maar er was maar een aanmelding ( ik dus), dus gezamenlijk hebben we besloten om die avond wat anders te gaan doen. Ik heb wel de heksenketel gemaakt; tijdens koude, gure avonden is het heerlijk om een warm soepje te kunnen nuttigen.

De vogelverschrikker heb ik ook thuis gemaakt, was leuk om te doen en eigenlijk vrij snel klaar.

 Dan het drama kraai van bijna twee weken geleden.
Ik moest uiteindelijk alleen de poten nog afwerken en de oogjes.
Op google las ik dat een kraai een groene gloed over zijn veren heeft, dus dat heb ik ook gedaan. Je ziet het op de foto bijna niet, ook in het echt zie je het nauwelijks.

Eigenlijk heeft een kraai 4 tenen, maar ik kreeg dat niet voor elkaar, dus dan maar geprobeerd de tenen weg te werken zodat je het niet ziet......

                    







    De zonnebloemen heb ik uiteindelijk ook nog
 verbeterd,  het hart is groter en onder de bloem
 zie je een groene verdikking.
 

 

 

3 opmerkingen:

  1. Superleuk geworden, Jolinda! Je kraai zit daar lekker eigenwijs naar boven te staren en trekt zich weinig aan van de grappige vogelverschrikker :)
    Ah, en ik zie hier je pan ook mooi hangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden Jolinda,
    De vogelverschrikker heb je alleen dus niet eng genoeg gemaakt, want die kraai zit er toch heel rustig bij.... Haha!
    Pompoenen, paddestoelen, helemaal af toch?
    Evt zou je nog kunnen proberen om een dunne groendoorschijnende nagellak over de kraai smeren????? Moet je wel durven!
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk geworden Jolinda, en ach die tenen, we hebben allemaal toch wel iets wat niet klopt??

    Gr. Thea

    BeantwoordenVerwijderen