woensdag 27 november 2019

Poppenhuisweekend 2019.



Eindelijk heb ik tijd gevonden en gemaakt om een verslag te schrijven over ons poppenhuisweekend. Dit was alweer de 7e keer, en als het aan ons ligt, komen er nog meer bij. En dat zal wel moeten, want Helma heeft een swapje voor ons gemaakt waar er ieder jaar een deel van bij komt. Ze breit nl een kerstgroep die uit 7 delen bestaat. Dit jaar kregen we een herder.
Ik ben nu al  benieuwd naar de andere delen! Het doosje met de herder komt in mijn vitrinekastje in de woonkamer te staan, samen met de andere miniatuur schatten!

Irna gaf een workshopje hocker, die  
we dezelfde avond al in elkaar
hebben gezet.
Natuurlijk wel met een eigen twist.
Er werd bv een randje kant
geschilderd (door mij) en er
werden pootjes onder de hocker gezet.

Thea gaf een doosje wat ook nog
in elkaar gezet moest worden, deze
moet ik nog doen. Ook zat er in het
doosje een stapeltje kerststofjes
en een olielampje. 
Ik denk dat die een plekje gaan
krijgen in de komende adventskalender.




Ik ben de laatste tijd veel bezig met macrame, dus ja, dat kon niet missen he?   Toen we twee jaar geleden bij een nichtje in Limburg op bezoek waren hing daar dit schilderij. Ik heb een foto gemaakt, maar die was niet mooi. Dus dan maar op zoek op internet, en ja hoor, gelijk gevonden!
Dit jaar kwamen we s morgens maar langzaam op gang, maar ondanks dat hebben we wel het een en ander afgekregen, en keken we af en toe waar de ander mee bezig was. Andere jaren maakten we op zaterdagmiddag altijd een wandeling in de omgeving van het park, maar daar hebben we dit weekend ook niet de tijd voor genomen. Wel zijn we gaan eten in het pannenkoekrestaurant op het park. ( helaas was juffrouw Tok gesloten). Maar de pannenkoeken  smaakten goed!                                                                                                                                                                                                                                                                                               
De haard die je op de foto ziet komt in de slaapkamer van het Franse huis. Ik heb geprobeerd te marmeren; een aantal You-Tube filmpjes bekeken, maar het is me niet helemaal gelukt. Vanmiddag lak ik de haard af, nog een scherm ervoor en de foto kan geplaatst worden bij het jaarproject.                                                        De hocker heeft dus pootjes gekregen en heeft daardoor een sjiekere uitstraling.                       Het hanglampje en de kroonluchter heb ik gemaakt met ornamentjes van Bindels en zijn allebei nog niet af; er komen nog pareltjes aan de onderkanten. Helaas is mijn sieradenlijm uitgedroogd, dus zal ik moeten wachten op een nieuwe tube. Ook zitten de lampjes nog niet op de kaarsen; dit is ook nog een werkje voor later...   
Het kastje komt in de salon van het Franse huis; hier ben ik zondagavond nog mee begonnen, maar op een geven moment hebben we nog een tijdje TV gekeken en een boek doorgebladerd. Even een beetje relaxen.                                                                                                                                         


                          

1 opmerking:

  1. Geen idee waar mijn opmerking van 14 dagen terug gebleven is....
    Maar Honda het was een fantastisch weekend. Goed georganiseerd en erg gezellig. Ik heb genoten.
    Op naar een volgende keer.... Rome? Florence? Praag? Warschau? Wenen? U zegt t en wij pakken de koffers....haha. groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen