vrijdag 30 oktober 2020

Swapjes en een kerstman.

 Afgelopen woensdag hadden we weer onze maandelijkse afspraak met ons poppenhuisgroepje. Helaas waren we deze keer niet compleet, maar Monique kwam haar verjaardagsswapje voor Arlette brengen.

Monique heeft een kist gemaakt, een schilderijtje met de techniek acryl pouring en een paar pompoenen. De binnenkant is niet goed te zien, maar in het echt ziet er heel erg mooi uit! 


 

Ik heb een kandelaar gemaakt met kaarsen; die kwam ik tegen in een tafereeltje van Harry Potter en komt dus goed van pas. Ook vond ik een paar snoepzakken van Harry Potter, vraag me niet hoe ze heten, ik zou het niet weten....

Tijdens onze vorige bijeenkomst zijn we begonnen met Kerstmannen. Ik heb er ooit tijdens een poppenhuisweekend een gemaakt, een Nederlandse, en nu had ik van tevoren alle kerstmannen die ooit in de DHN hebben gestaan opgezocht.

Zo kwam ik een Schotse tegen en was daar gelijk weg van. (Dat heb je als je op Netflix de ene na de andere Schotse serie hebt gekeken). 

Gelukkig heb ik inmiddels genoeg lapjes met Schotse ruit op voorraad, voor deze Kerstman heb ik 3 verschillende ruitjes nodig.

Gisteren ben ik verder gegaan met de mantel; hier laat ik volgende keer een foto van zien.



3 opmerkingen:

  1. Spannend, ik weet dat er een aantal kerstmannen in de DHN hebben gestaan, uit diverse landen. 3 verschillende soorten ruitjes. Ik zal zeker weer een kijkje nemen bij je volgende melding.
    Gr. Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was gezellig en de verjaardagswapjes waren allemaal erg leuk en mooi!
    *fluistert: "Het zijn Bertie Botts Smekkies in Alle Smaken en Gummy Slakken."* ;)
    Je kerstman vind ik nu al leuk, echt een gezellige dikkerd (a)

    BeantwoordenVerwijderen